Mobilita jako služba

  • sociologie – modely chování jednotlivých cílových skupin a jejich „zvyklostí“
  • obchodní modelpro tuto službu
    • Inovativní modely financování IDS
    • financování z ROP
  • součinnost municipalit, dopravních podniků, dodavatelů
  • MAAS z pohledu evropských strategií a regulace (s cílem propojit rezervační systémy, systémy prodeje jízdenek, odbavovací systémy a další oblasti)
  • veřejná doprava jako páteř MAAS
  • inovativní komponenty MAAS (např. bikesharing, elektromobilita, carsharing, taxi...)
  • projekty  - pozitivní i negativní zkušenosti
  • propagace a marketing MAAS

Udržitelná mobilita

  • Co je „čistá mobilita“? (EURO 6 vs. plyn vs. elektrika)
  • Vztah „čisté mobility“ a utváření veřejného prostoru
  • Důležité je nejen co, ale kudy to jezdí (preference veřejné dopravy)
  • Reflexe klimatických změn v dopravních řešeních
  • Bílá kniha v praxi – jak moc se jí řídíme
  • z pohledu města – jakou infrastrukturu budovat, význam preference, využití e-busů pro prodloužení linek Tb a ED, při jakém poměru to má smysl?
  • z pohledu dopravních podniků – jaké technologie provozovat?
  • propagace veřejné dopravy s cílem zvýšení počtu uživatelů

Urbanismus a veřejná doprava

  • soulad rozvoje města a dopravní obslužnosti
  • řešení dopravy v (historických) centrech měst
  • řešení dopravy v klidu, návaznost na veřejnou dopravu
  • terminály veřejné dopravy, a to z různých pohledů:
    • pragmatický - možnost ekonomičtějšího plánování dopravy (pozitivní i negativní příklady)
    • reprezentativní – akcent na veřejný prostor, občanskou vybavenost i dominantu místa – různé přístupy
    • multimodální – bikesharing, úschovna kol, záchytné parkování P+R, dobíjecí stanice pro elektromobily jako součást terminálů